Průvodní formulář k předběžné a závěrečné zprávě
ZpětPopis:
Dne 9. 2. 2005 ÚZPLN obdržel od ŘLP ČR, s.p. oznámení incidentu letadla PA-23 rakouského provozovatele NÖFSC. Pilotovi letadla, který prováděl let IFR z letiště Odense (EKOD) na letiště Vídeň (LOWW), byl po koordinaci mezi ACC Berlín a ACC Praha povolen let VFR. Po 10 minutách letu ve FIR Praha na FL 070, pilot oznámil, že v letadle je cítit zápach unikajícího paliva, očekává problém s motorem, a proto žádá povolení letět na letiště LKPR. Dispečer FIC Praha vydal pilotovi instrukce k letu na LKPR a koordinoval bezpečnostní přistání s APP Praha a TWR LKPR. Pilotovi byly předány instrukce k přiblížení a v 11:38 letadlo přistálo na RWY 24. Letadlu byla poskytnuta asistence záchrannou požární službou letiště (ZPSL). Důvod úbytku paliva z nádrží v pravé polovině křídla se nepodařilo zjistit, pravděpodobně mohl být způsoben nevhodným nastavením ovladačů palivových ventilů a ventilu „Crossfeed“ během letu.