Průvodní formulář k předběžné a závěrečné zprávě
ZpětPopis:
Dne 15. 2. 2006 ÚZPLN obdržel oznámení incidentu letadla ČSA B 737-45S. Velitel letadla, který prováděl let OK 650 z letiště Praha – Ruzyně (LKPR) na letiště Londýn Heathrow (EGLL), ohlásil během stoupání návrat a přistání na letiště LKPR z důvodu zjištění poškození křídla. V průběhu vyčkávání provedla posádka kontrolu rozsahu poškození křídla, po které bylo zřejmé, že mohlo vzniknout v důsledku poškození pneumatiky hlavního podvozku. Velitel letadla vyžádal místní pohotovost letištní záchranné a požární služby a kontrolu, zda se na RWY 24 nacházejí zbytky nasvědčující poškození pneumatiky. Části pneumatiky nalezené na RWY 24 odpovídaly poškození jen jedné pneumatiky. Velitel letadla konzultoval postup přistání s pracovníky ČSA a bezpečně přistál na RWY 13. Po přistání letadla a uvolnění na RWY 04 byla před dalším pojížděním letadla po TWY L na stojánku provedena kontrola podvozku. Na základě oznámení bylo zahájeno odborné zjišťování příčin incidentu. Příčinou bylo pravděpodobně přílišné deformování podhuštěné pneumatiky.