Průvodní formulář k předběžné a závěrečné zprávě
ZpětPopis:
Dne 8. 7. 2010 ÚZPLN obdržel oznámení události v provozu letounu Z-37A při provádění LCHČ. V pracovním průletu pilot zapomněl nastoupat včas do dostatečné výšky k přeletu přes nadzemní elektrické vedení 22 kV a pravděpodobně došlo ke kontaktu pneumatiky hlavního podvozku letounu s vrchním vodičem VN, který se uvolnil ze závěsů na sloupech. K přetržení tohoto vodiče ani k poškození letounu nedošlo. Pilot nebyl zraněn. Příčinou incidentu bylo, že pilot na druhé nadzemní elektrické vedení zapomněl a to, že se nachází před ním, si uvědomil příliš pozdě. Když zahájil stoupání, skutečná stoupací rychlost nestačila k bezpečnému průletu nad vodiči a pravděpodobně došlo k dotyku pneumatiky podvozku s vodičem VN.