Průvodní formulář k předběžné a závěrečné zprávě
ZpětPopis:
Dne 18. 7. 2016 přijal ÚZPLN oznámení, že na LKTA přistál se zasunutým podvozkem letoun SIAI-Marchetti S 208. Pilot prováděl let VFR s další osobou na palubě z LKJH směrem na Tábor. Během letu řešil problém s pohonnou jednotkou, která podle něj nepracovala na výkonu potřebném pro bezpečné pokračování v letu. Pilotovi se nepodařilo obnovit potřebný režim motoru. Rozhodl se provést nouzové přistání na LKTA. V blízkosti Tábora vyhlásil nouzovou situaci na palubě a úmysl provést nouzové přistání na LKTA. Pod vlivem stresu, ale v klesavém letu přeletěl letiště. Zatáčkou nízko nad zemí pak provedl přiblížení na RWY 30. Podvozek ani vztlakové klapky nevysunul a přistál s pracujícím motorem. Letoun dosedl „na břicho“. Ve výběhu došlo kontaktem se zemí k ohnutí listů vrtule a zastavení motoru.
Příčinou bylo pochybení pilota při určení použitelného paliva v nádržích v křídle pro dokončení plánovaného letu. Spolupůsobícím faktorem byla malá zkušenost pilota s létáním na předmětném typu letounu.