Průvodní formulář k předběžné a závěrečné zprávě
ZpětPopis:
Po vzletu na let za účelem přezkoušení pro získání kvalifikace pro lety za podmínek IFR došlo k vysazení kurzového a navigačního systému. Tato skutečnost byla zjištěna při změně kurzu odlišného od směru RWY 31. Zjištěnou chybu okamžitě oznámil velitel letadla pracovišti řízení Ruzyně Radar 119,00 s žádostí o radarové vektorování do ILS RWY 31, kde byly podmínky pro let za VMC. Při následném přiblížení vykazovaly obě navigační soupravy NAV 1 a NAV 2 nespolehlivou indikaci GS. Letoun se v tomto okamžiku nacházel ve vzdálenosti 7 NM od prahu RWY 31. Z uvedených důvodů, v podmínkách VMC, požádal velitel letounu o vizuální přiblížení, které bylo povoleno. Přistání bylo provedeno bez závad a bez poškození letounu.